Telefonolag

Dag nummer två som genomförkyld. Man ska nog vara glad att man slipper alla andra sjukdomar men samtidigt så e de inte kul att vara förkyld. Speciellt när ens man inte vill vara hemma och ta hand om en. Varför e det så att när mannen är sjuk eller barnen är sjuka så får man i princip göra allt men när man själv är dålig så får man fortfarande göra allt för där är ingen som passar upp mig inte. Jag köper alltid hem massa sakor till honom, passar upp på honom, lagar middag mm men det är ju inte direkt ofta man får något ut av det tillbaka! Nu hade han ju faktiskt lagat middag idag vilket visserligen bara händer 3 gånger om året så egentligen så ska jag väll inte klaga men då helt plötsligt så ska han iväg och titta på fotboll. Nä va inte hemma och gosa med mig utan bara fly fältet! Men jag  älskar dig ändå!
Vi gick och la oss rätt så  tidigt igår och vaknade ganska så fort efter av att vår hemtelefon ringde typ 13 signaler!!! KL 23.07!!!! Lite irriterande. Han dock inte svara och få reda på vem det var. Vi trodde att dom skulle lägga på så vi gick inte upp för att svara men eftersom de inte gav sig så gick Benny för att hämta telefonen och då la de på. Undrar dock vem det var eftersom det inte finns så många som har vårt hemnummer. men men om det var någon speciell så får jag veta det så småningom antar jag.



Var inte direkt glad imorse när jag vaknade. Visst det är sportlov nästa vecka och barnen älskar snö men JAG älskar inte snö. Vill ha vår och värme! Vill man ha snö så kan man väll åka till sälen eller något. Det blev att dra barnen til dagis i pulkan imorse. Brukar att göra det när det är snö vilket brukar vara mysigt men imorse var det inte ett dugg skoj. Trodde att jag skulle dö innan jag kom fram......fick ingen luft och hade inga krafter någonstans i kroppen!
Vi startade ett litet projekt här hemma för ett par veckor sedan. Jag pratar enbart Danska med Norah nu så att hon ska lära sig det innan hon börjar skolan. Jag har haft en stor fördel av att jag har varit två språkig och eftersom att Norah ska börja skolan efter sommaren så tänkte vi att det kunde vara smart att även hon fick fördelen av att kunna två språk.

Imorgon kommer alla blommorna inför allahjärtans dag, kommer nog att ha en hel del sår på mina händer. Brukar bli så när vi snittar rosor men å andra sidan vill du va vackra och kvinliga händer så väljer du inte floristyrket. Vi har hafträtt sålite att göra på jobb. Har dock haft lite tur att vi fick in två stycken försäljare som kunde liva upp vår dag=) Har egentligen lite svårt för försäljare men dagar som denna så kan dom faktiskt vara bra att ha. Finns dock inte drygare försäljare än dom som jobbar för 3 eller alla de andra telefon bolagen.

Måste ses snart gumman, Saknar dig jätte mycket!

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Carro

Vilket fint kort på er, Ser så kära ut!

Mmm...den där klänningen..jag tror också att den blir lite galen på deras bröllop (som ska vara lite fancy smancy) Du har uppenbarligen inte sett min cheesecake?!För den är snygg..:) Får nog lägga upp en bild på den.

Det ÄR tid för oss att skaffa barn...vi vill ha barn..jag har velat länge...men också varit lite rädd över hur jag ska fixa det..så det handlar just nu bara om att ...ta steget och göra det.Kram

2009-02-12 @ 07:58:25
URL: http://carro1983.blogg.se/
Postat av: Anna

Du och Benny är så söta! Ja jo, Hemlis mellan dig och mig så ska vi försöka. Men Jag tror inte riktigt att jag kan få barn. Har haft lite allvarliga småproblem där nere innan så det är tveksamt..Men men, försöka går ju! Haha jag kommer ihåg när du skulle försöka läga mig att säga jag heter Anna på danska, ahh svåra saker det där!

2009-02-12 @ 08:08:39
URL: http://anushka.blogg.se/
Postat av: Carro

sant...vi får väl se vad som händer! Hoppas att vi vågar ta steget snart.

2009-02-12 @ 09:51:57
URL: http://carro1983.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0