Rata Donkan

Igår var det alla hjärtans dag och jag jobbade 9-16. Var mycket folk så det var roligt och hela personalstyrkan var ju på bra humör. Vi hade inte direkt några planer inför kvällen, hjärtat försökte att boka bord på lite olika resturanger men det var lite sent påtänkt. Så vi lagade en god middag hemma och hyrde film. Oxinnanlår med råstekt potatis, stekta championer och championsås. Nice! Hyrde den nya filmen med Vin diesel, väldigt sevärd!Det blev dock inte en vidare mysig kväll eftersom jag somnade kvart över 8 när första filmen var slut! Jag var helt slut kännde mig jättetaskig men jag kunde inte hjälpa det. Barnen var hemma hos Bennys mormor så vi var där hemma en kort runda och lämnade lite alla hjärtansdags presenter och godis till barnen. Var också borta på kyrkogården och la blommor hos Mange. Kändes konstigt att han inte var nere hos mig igår, alla andra år så har jag nämligen fått ringa honom för att påminna om att han ska köpa blommor till sin kära=) Men igår hade jag ingen att påminna! Han var alltid SÅÅÅ dålig på att komma ihåg viktiga dagar och att komma på vad han skulle köpa till folk. Det var samma sak varje födelsedag, jul, allahjärtan mm. Konstigt hur man kan skana sskor hos folk som man förr kunde störa sig på! Var jättejobigt att komma upp där igår. Jag har dragit mig ifrån att gå dit men igår så kände jag att det var det ända som var rätt.
Glömde helt att nämna att vi var hemma hoss Diana och Roban i fredags. Var mysigt, och fick så god mat. Jag ska lägga ut receptet så fort jag hinner!

Idag har vi varit på bio hela familjen, vi var och såg Bolt. Norah har ju varit på bio förr så det viste vi att det skulle gå bra. Vi var dock lite oroliga för Kian men det gick bra. Han satt jättefint de första 40 minuterna....det vill säga tills godiset var slut sen somnade han i min famn =) Första gången som vi var på bio hela familjen och mysigt var det! Norah tyckte om den och jag tyckte att det var en bra film men där kunde varit lite fler "skrattscener". Så den får väll en 4 av 5 möjliga hihi. Vad vi ska göra resten av dagen vet jag inte riktigt än men jag tror att barnen vill ha Mc Donalds idag så vi får väll vika oss. Hatar deras mat! Jag kan inte äta de översaltade och torra burgarna, Ingen god dressing har de heller. Och för att inte prata om de sladdriga äkliga pommesen......säger bara BLÄ! Är ingen donkan älskare är med en Burger King tjej. Grillat med god dressing, massa sallad och goda pommes =) Finns dock inget BurgerKing i Svedala men det är nog bra med tanke på hälsan.

Tror att vi kanske ska träffa Malin och Lenny imorgon efter jobb och äta lite mat ihop. Är lite jobigt att äta middag med dem när man ska  vara nyttig eftersom dom inte kan äta nyttig mat!!! =) Men vi får väll försöka att hitta något annars får vi laga olika rätter. Tisdag är jag ledig så jag ska nog försöka att träffa Bettan en runda  och jag ska träna med Malin på kvällen, sen så ska vi hem til mormor när Benny har slutat att jobba. Vill försöka att träffas så mycket som möjligt nu eftersom vi inte vet hur mycket tid hon har kvar. Vet inte om jag har skrivit det innan men hon var inne och skulle bli opererad och samtidigt ta en biopsi. Dom fick tagit biopsin men det går inte att operera! Så vi tar vara på tiden vi kan få tillsammans just nu och jag hoppas att mina vänner förstår att de kanske får stå lite vid sidan ett tag men detta är viktigt för mig.

Jag tror att det finns många som undrar hur jag tänker och sanningen är att jag tänker inte så mycker utan låter bara allt flyta på. Hur kan jag acceptera det?? Jag har kanske inte gjort det fullt ut men jag väljer att stöta och inte tänka på mig själv utan använda den kärleken jag har för dessa människor istället för att vända om det till hat. Där är många som undrar och det finns många historier som "kretsar" runt. Men vi få som har den riktiga faktan kanske har lättare för att göra detta än dem som lyssnar på massa lösa rykten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0