Åldras

Ja då var man hemma tidigt idag=) Var så lite att göra på jobb så jag beslutade mig för att gå men och spendera lite tid med min man och mina barn. Känns som att man inte träffar dem så mycket men det visste jag ju när jag startade butiken, saknar dem dock jättemycket på dagarna. Tänk så bra om man hade kunnat jobba deltid och sedan spendera resten av tiden med sin familj. Att kunna försörja sig på det...livet hade varit gött! Tyvärr är ju inte fallet så utan man får bita i det sura äpplet och jobba på.
Fick reda på idag att en gammal klasskamrat läser min blogg...kul. Men började tänka lite på vad alla gör idag? Vem har barn, vad jobbar folk med, var bor folk??  Tyvärr så har jag inte kontakt med så många från min gamla klass. Av någon konstig anledning så blir det så att den uppfattningen du hade om en person när man gick i skolan hänger kvar. Man har på något sätt dömt folk till att de skulle vara samma person efter alla dessa år men så kan ju inte läget vara. Visst det finns ju alltid idioter men oftast förändras ju folk. Man kan ju inte vara samma person idag som man var när man var 13-15 år. Man var ju bara ett barn även om man då tyckte att man var så vuxen. Fyller 26 år detta året, är alltså 11 år sen man slutade högstadiet och om jag har förändrats så mycket varför skulle inte andra göra det??
Tiden har gått så fruktansvärt fort. Tänk att man bir 26 i år, känns så gammalt. Jag känner mig absolut inte som det iaf. Är det konstigt? Att man kan vara gift, ha två barn och ha eget företag visst är det vuxet men samitidigt känner jag mig inte en dag äldre än 20.

Ska gå och ta maten ifrån spisen nu. Blir korvstroganoff med ris och sallad idag....mums!

Kommentarer
Postat av: Stina

Absolut förändras man, och det vore ju konstigt om man inte gjorde det! ;)

Jag har träffat ganska många, men det är nog genom Mobilia kan jag tro! Snart är det väl dags för en "Nian återträff"? Ska bli kul tycker jag!

Förresten vad är det för butik du har?

2009-01-28 @ 17:07:25
URL: http://stinolino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0