Hjälp

Har haft en mysdag med mina små älsklingar och systeryster! Gick ner en runda i byn för att få lite luft, sen har barnen lekt här hemma och middagen stod på bordet halv 5. Var rätt så gott men nästa gång så provar jag en annan sås tor jag.
Ville ut och gå idag men frugan kände inte för det så vi får ta det imorgon istället!

Kan inte riktigt fatta att det snart är jul! Jag har lite julkänsla men detta året har gått så fort!!!!
Massor av jobb och sorg som har avlöst varann hela tiden. Samtidigt som man försöker att hinna med sin familj, hemmet och vännerna.  Är inte alltid lät att få tiden att gå ihop men som tur e så har jag lojala vänner som stöttar mig och ställer upp för mig. En älskande man som oftast försöker att finnas där för mig och mina älskade barn som alltid kan få mig att le! Vi har haft det lite kämpigt ett tag men vi ska og klara oss igenom detta också. Ett förhållande är något som man ständigt måste jobba med och vårda, det är inte en dans på rosor som man trodde när man var yngre. Man ska bara inte ge upp så lätt....gräset är oftast inte grönare på andra sidan!

Den ända som saknas är du......men du finna alltid inom mig!

Blev så ledsen, arg och upprörd förra veckan när Norahkom hem och var ledsen för att e mobbar henne i skolan!!!??? Där är en elak snorunge i hennes klas som fryser ut henne så att hon inte får vara med och leka. Men et värsta är att de mobbar henne för att var tjock!!!!!!!!!! Min Norah....hon är en av de tanigaste ungarna jag vet, hon är 6 år och har st 116 i kläder!!!! Det hela har resulterat i att hon inte vill ha termobyxor eller liknande på sig då hon anser sig själv att bli ännu tjockare....Jag bli så jävla arg!!! Vad gör man??? Jag vet att när man är mamma och vuxen så ska man var pedagogisk men jag kan ärligt säga att hade jag kunnat utan att bli anmäld för barnmisshandel så hade jag gett ungen en sån jävla smäll.....eller skrämt henne så att hon aldrig hade vågat säga något till någon annan igen! Jag känner mig verkligen kluven på vad jag ska göra...hjälp!!!

Kommentarer
Postat av: Milla

Lilla älskade Norah =( Hon är långt ifrån tjock . Jävel unge e den som säger det till henne !! Den där ungen har väl en mamma som du kan växla ett par väl valda ord med ?! Dom är 6 år herregud vad elaka barn kan vara ! Pussa Norah från oss .. Älskar dig

2009-12-07 @ 21:02:48
Postat av: annika

ja jag satt oxå o tänkte på att barnet har väl föräldrar som du kan snacka med så får de skälla på henne eller göra det som funkar på tösen. men det hade jag gjort iaf, ta kontakt med föräldrarna =)

2009-12-08 @ 08:24:07
Postat av: Anonym

Finns ingen som gillar mobbare. Jag hade nog gptt till Norahs klassförestpndare och tagit upp det med henne så hon i sin tur får ta det på något föräldramöte eller liknande. Så tråkigt att det finsn sådana ungar.



Jo det känns faktiskt bra att ha fått upp lite saker. Var faktiskt och köpte en soffa idag som vi får om 6-8 veckor sp vi är op rätt väg! Känns skoj! Men snart åker jag till mitt älskade malmö igen så det går inte långt mellan gångerna! Ska försöka att höra av mig oftare/ses. Man får verkligen ta tillfället i akt att ses när jag kommer ner annars kommer man alldrig att ses ju.



Många pussar & kramar till hela familjen (en speciell till Norah!)

2009-12-08 @ 20:26:15
Postat av: Anna

Finns ingen som gillar mobbare. Jag hade nog gptt till Norahs klassförestpndare och tagit upp det med henne så hon i sin tur får ta det på något föräldramöte eller liknande. Så tråkigt att det finsn sådana ungar.



Jo det känns faktiskt bra att ha fått upp lite saker. Var faktiskt och köpte en soffa idag som vi får om 6-8 veckor sp vi är op rätt väg! Känns skoj! Men snart åker jag till mitt älskade malmö igen så det går inte långt mellan gångerna! Ska försöka att höra av mig oftare/ses. Man får verkligen ta tillfället i akt att ses när jag kommer ner annars kommer man alldrig att ses ju.



Många pussar & kramar till hela familjen (en speciell till Norah!)

2009-12-08 @ 20:43:27
URL: http://anushka.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag hade pratat med skolan.. såg ett program om små barn som hade fått aneroxia pga mobbare.. Inte för att jag menar att Norah har det men med denna världen vet man juh ikke..



Prata på skolan me lärare o så o fråga var du ska vända dig för att detta ska få ett stop.



Hoppas att det löser sig,.

2009-12-09 @ 14:56:52
Postat av: Carro

Fan va bra att hon berättade det för dig!!ja vad fan gör man? Får åka tillbaks till när man själv gick i skolan...vem föredrog man att ens förälder pratade med, föräldrarna eller klassföreståndaren? Klassföreståndaren, det är fan dennes ansvar att förhindra att dem mobbar varandra. Man kan inte gorma på föräldern ... de kan ju inte hålla koll på sina kids i skolan ? !

2009-12-10 @ 11:33:52
URL: http://carro1983.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0