Avstånd

Har varit ledig idag och varit med Norah på skolan. Har beslutat nu att hon ska börja förskolan som de andra barnen. Talpedagogen sa en sak idag som fick mig att ändra mig. Hon sa att det var bättre att vara en jätteduktig 6 åring än att kämpa som fan för att vara en duktig 1:a! Håller fullt med henne så därför blir det förskolan efter sommaren. Den ligger dock på skolan där hon ska gå sen så det blir ändå en stor omställning för stumpan!
Måste berätta....när jag och Kian satt och vänta på Norah å kom det ut ett gäng 4:de klassare ur ett klassrum. Den ena killen tittade på Kian och sa till sin kompis.
- Kolla lillkillen, har har tuppakam och lide coola solbrillor. Och fatta att han har grymare dojor än dig, han har DC.
Jag kunde fan inte hålla mig, som jag skrattade!!!!! Hur kan så små barn prata så? Hade jag inte sett dem så hade jag lätt trot att det uttalandet kom från en 14 åring.

Jag vet att du inte har det lätt och att alla kanske tjatar på dig men det är exakt så du själv har varit. Där är ingen som är på dig för att du ska må dåligt utan för att du mår dåligt och vi vill ju inte se dig så. Men visst jag kan sluta men berätta då inte om enländet för mig! Jag kan inte sitta och lyssna på hur dåligt min vän mår och bara le och inte tycka ngt eller hur? Vill som sagt bara att du ska må bra och vara så lycklig som du förtjänar!

Jag och hjärtat hade ett stort bråk igår! Var länge sedan det var så men igår var droppen. Pallar inte att ha det så som vi har haft det ett tag nu. Så vi pratade om det på kvällen och ska båda försöka att göra det å bra som vi kan. Det är inte så att vi har det DÅLIGT men saker går upp och ner och den senaste tiden har mycket gått ner utan att vi har tagit tag i det. Sen är det ju så att man förändras som människa hela tiden. Verkan jag eller Benny är samma människor som vi var när vi träffades för 5 år sen. Han har vuxit, han var ju bara 16 när vi träffades och jag har förändrats jag med. Speciellt den senaste tiden. Att mista Mange var nog det som har förändrat mig alldra mest. Jag vet att jag inte är samma person som jag var för 6 månader sen och kommer aldrig att bli den Nettan igen. Finns säkert både possitiva och negativa synvinklar på det men så är det bara. Aningen tar man mig för den jag är nu eller så får det vara så!
Jag har lärt mig att värdesätta livet och min familj på ett annat sätt, tar tillvara på alla stunder som jag kan.  
Jag värdesätter mina vänner jättehögt MEN jag vet att jag gör ett stort misstag och det är att hålla er på avstånd. Jag tror inte där är någon av er som förstår hur dåligt jag mår/ har mått. Ni som är mina närmsta vänner vet hur mycket han betyde för mig, att han var min stöttepelare, min trygghet ja nästan mitt allt. Men genom att hålla er på avstånd så utgör jag en säkerhet för mig själv att aldrig låta någon komma så nära igen så att det kan knäcka mig! Jag vet att det är fel men det är en försvarsmekanism som sitter i mig. Det är även en av anledningarna till att jag och B inte har haft det bra, Jag vill inte släppa in honom.

Oj vad jag delade med mig av mycket känslor här!!!
Hoppas att ni får en trevlig kväll iaf!

Kommentarer
Postat av: emelie och ebba!

jag kanske inte är en av dina "närmaste" vänner men jag försöker ändå att vara en bra vän. Så snälla ring när du vill prata eller om du bara vill säga hej! Min telefon är på 24/7 =)

Puss puss

2009-05-14 @ 08:17:58
URL: http://ebbaemeliemicke.blogg.se/
Postat av: Carro

Nu är jag helt outsider och vet inte alls hur du har/haft det..iaf inte sen vi var fulla på bangårdsvägen hos Anna B :)



Jag bara tycker det är så märkligt att du talar om din vän som dog som din Stöttepelare,din trygget ja ditt allt nästan. Är det inte meningen att din man ska vara allt det där för dig?...är han inte det? Du förtjänar det U know ! Han om någon måste vara...insläppt...



Menade absolut inget illa nu! Så du vet det..

2009-05-14 @ 11:22:12
URL: http://carro1983.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag är helt med på att den man bor ihop med eller är gift med INTE kan ge en ALLT man behöver...det är helt omänskligt att en person kan stå för ALLT man behöver.(därför jag hatar människor som struntar i sina kompisar när de blir tillsammans med någon) Men just de där grejerna...stöttepelaren...tryggheten..det var dem sakerna jag blev överasskad av att din man inte stod för hos dig. Men vi lever och har det alla olika i våra familjekonstellationer...det ena är inte mer rätt än det andra.

Hemskt att du förlorat det oavsätt, kanske din man kan bli din stöttepelare och lyssnare och bästis från och med nu...du måste ju ha någon...det måste vi alla.

Kram

2009-05-14 @ 16:39:47
Postat av: emelie

okej. När man mår värdelöst i sig själv så blir det tyvärr så att man stänger ute andra.! Speciellt de närmaste! och med tanke på vad som hänt är det förståligt! och är man precis som du, mån om sina nära och kära. ibland för mån så glömmer man sig själv! Typiskt men sant! Jag gör precis som du, stänger ute människor! Micke framför allt! kanske inte meningen när man lever tillsammans. Men det är som du säger ett sätt att "skydda" sig själv!



love you honey

2009-05-14 @ 17:22:39
URL: http://ebbaemeliemicke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0